Az Alpine is beadta a derekát: jön az első crossoverük!
2025. március 09. írta: autonet

Az Alpine is beadta a derekát: jön az első crossoverük!

Vannak trendek, melyektől a járműgyártók egész egyszerűen nem tudják függetleníteni magukat, és ez a nagy volumenben termelő vállalatok mellett a teljesítményre és a vezetési élményre kihegyezett „rétegcégekre” is igaz. Az egyik ilyen tendencia a villanymotorok már-már „kötelező” beépítése, egy másik pedig a szabadidő-autós vonások „kényszeres” felvétele. Az Alpine egyszerre tenne eleget mindkét „elvárásnak” az A390 nevű modellel, amelyről a napokban közölték az első hivatalos – még álcázófóliás – fotókat. Ennek apropóján az Automeister szervizhálózat aktuális írásában az élesben a márka közelgő jubileumán debütáló újdonságról ejtünk néhány szót.

alpine_a390_kozeleg_kep_2.jpg

A Renault sportos divíziójából 2017-ben (újra) önálló branddé váló Alpine sok évig amolyan „egyslágeres előadónak” számított az A110 kétajtós sportkupéval, ám a közelmúltban bejelentették, hogy 2030-ig nem kevesebb mint hét teljesen új, tisztán elektromos modellt dobnak piacra. A folyamat az A290-es kis ferdehátúval már el is kezdődött, a következő állomás pedig az A390 névre keresztelt, ötajtós crossover lesz.

A tavalyi Párizsi Autószalonon kiállított kocsiról az Alpine alapításának 70. évfordulója alkalmából rendezendő, májusi eseményen hull le a lepel hivatalosan, ám a vállalat már most hírt adott az autó tesztjeiről, amelyek a villanyjárműveknél nem szokatlan módon fagyos körülmények közt, Lappföldön zajlanak. Ennek köszönhetően pedig már van némi képünk (szó szerint) a végleges designról, és a műszaki adatok is kezdenek kikristályosodni.

Akinek a most közölt fotókról egy „kissé laposabb” Nissan Ariya jut eszébe, az jó nyomon jár, az A390 ugyanis a Renault-Nissan-Mitsubishi trió által jegyzett AmpR Medium platformra épül, hasonlóan a Renault Scenic és Megane E-Tech kocsikhoz, valamint az említett Ariyához – de a hírek szerint a Nissan Leaf következő generációját is erre ültetik majd. A közös alap ellenére az Alpine-nál ígérik, hogy a 4,6 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,53 méter magas, kompakt SUV-ot elegendő egyediséggel vértezik fel ahhoz, hogy markánsan különbözzön a konszern „mainstream” típusaitól, és hű maradjon a brand sportos „DNS”-éhez.

alpine_a390_kozeleg_kep_3.jpg

Ennek jegyében a szakértők biztosra veszik, hogy az A390 csúcsváltozatában három elektromos motor kap helyet (egy az első, kettő a hátsó tengelyen), a teljesítménye így meghaladhatja a 600 lóerőt, a 0-ról 100 km/h-ig történő gyorsulási ideje pedig jócskán 4 másodperc alatt lehet majd. Nemzetközi médiaértesülések alapján a kocsiban egy 90 kWh-s akkumulátorpakk kerülhet, így a hatótávja biztosan nem okoz majd senkinek csalódást.

Az Alpine legelső (de biztosan nem utolsó) szabadidő-autójának legfőbb riválisa az elektromos Porsche Macan lehet, így a leendő árával kapcsolatban a német vetélytárson fityegő kb. 70 ezer eurós (csaknem 30 millió forintos) címke alighanem irányadó lehet.

alpine_a390_kozeleg_kep_1.jpg

És ha már vészesen közeleg a Formula–1-es idény rajtja, érdemes még hozzátenni, hogy természetesen nincs Alpine-autó F1-es ihletésű elem nélkül. Az A390 esetében például a márka versenyistállója inspirálta a kormánykerék kialakítását, amelyen többek közt az előzési és az újratöltési módok aktiválására szolgáló gombok is megtalálhatók.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7718813330
süti beállítások módosítása