Amikor autós berkekben a hibrid szót halljuk, többnyire egy hagyományos és egy elektromos motor kooperációjára gondolunk. Nos, ez ugyan igaz a Kia Niro vadonatúj változatára is, de a teljes kép ennél is összetettebb. A Tri-Fuel elnevezésű modell, ahogy az a nevéből is kikövetkeztethető, ugyanis három különböző „üzemanyaggal” is képes működni: a benzintank és egy kisebb akkumulátor mellett egy LPG-gáztartály is található benne. Az Olaszországban debütáló járművel kapcsolatos információkat igyekeztünk összegyűjteni a CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében.
A dél-koreai gyártó közlése szerint az ötajtós SUV legújabb verziójának fejlesztését a design és a technológia mellett a hatékonyság vezérelte. Utóbbit egy erős adattal támasztották alá, jelesül, hogy a Kia Niro Tri-Fuel az említett 3 „forrás” segítségével akár 1600 kilométert is képes haladni megállás nélkül. Ez azt jelenti, hogy a járművel kényelmesen meg lehetne tenni egyhuzamban az utat Budapest és Párizs vagy épp Budapest és Athén közt.
Összehasonlításképpen a szériagyártású villanyautók mezőnyében jelenleg a Lucid Air számít a hatótáv bajnokának a maga 830 kilométerével, míg a plug-in hibrid járművek közt a BYD Sea Lion 06 Dynamic (1143 km), a normál hibrideknél pedig a Lexus RC 350h SWD Luxury (1300 km) a rekorder. A Kia innovatív újdonságához hasonló, sőt jobb számokat csak óriási üzemanyagtartállyal ellátott dízeles kocsik produkálnak: az abszolút csúcstartó a Toyota Land Cruiser Prado 150 Series, amely 150 liternyi dízellel kb. 1890 kilométert tud menni.
A Niro Tri-Fuel a fenti távolságot egy 42 literes benzintartály, egy, a pótkerék helyére kerülő, 40 literes LPG-tank és egy mindössze 1,32 kWh-s akkumulátor „összefogásával” éri el, a sofőr pedig az üzemmódok között gombnyomással válthat. Napjaink környezetvédelmi trendjeit látva a, „háromfejű” rendszer kapcsán az sem mellékes, hogy a Kia számításai szerint az autó a hagyományos hibridekhez képest 6%-kal kisebb károsanyag-kibocsátással üzemel.
Ami a további paramétereket illeti, az 1.6 literes, 4 hengeres belsőégésű motor önmagában 90 lóerős teljesítményre képes, ezt egészíti ki egy 43,5 lóerős villanymotor. A kombinált összteljesítmény így 126 lóerő, amihez 264 Nm-es csúcsnyomaték társul. A hatfokozatú, duplakuplungos automata váltóval felszerelt kocsi belterét is úgy alkották meg, hogy a benne ülők a lehető legjobban viseljék az akár extrém hosszú, megállás nélküli utazásokat. Erről tanúskodnak egyebek mellett a hátsó sorban lévőknek több teret hagyó, vékonyított ülések, valamint a minden üléshez beszerelt USB-aljzatok – hiszen egy sokórás út nemcsak az embereket, hanem az elektromos eszközöket is „kimerítheti”.
A Kia Niro Tri-Fuel elsőként Olaszországban lesz elérhető, de sikeres fogadtatás esetén elképzelhető, hogy máshol is feltűnik majd. Az indulóár a hírek alapján nagyjából 34,5 ezer euró, azaz átszámítva mintegy 13 millió forint körül alakul, míg a magasabb felszereltségű csúcsmodellekért ennél kb. 15%-kal többet kell fizetni.