Lassan négy éve van az utakon az Opel Mokka aktuális, második generációja, a fejlesztők így az ilyenkor szokásos módon elérkezettnek látták az időt egy kis ciklusközepi frissítésre. A vállalat által a brand egyik bestsellerének nevezett kompakt szabadidő-autó külsejéhez csak óvatosan nyúltak hozzá a mérnökök, ezzel együtt a címben említett két újdonság mindenképp mérföldkövet jelent a típus életében. Többek közt ezekről, valamint a további újdonságokról esik szó az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében.
Mint utaltunk rá, az Opelnél gondosan ügyeltek arra, hogy akik eddig szerették a Mokkát, azokat a ráncfelvarrás se riassza el. Minden oka meg is van a rüsselsheimi cégnek az óvatosságra, ugyanis sok más gyártóval ellentétben nekik nem fut olyan rosszul mostanság a szekerük: tavaly az iparági átlagot bőven meghaladó módon 15%-kal több járművet adtak el, mint egy esztendővel korábban. Ami a Mokkát illeti, különösen az elektromos változat kúszott magasra a toplistákon: az Egyesült Királyságban ez lett a B-SUV szegmens legnépszerűbb villanymodellje, de Németországban, Spanyolországban és Lengyelországban is a rangsor második helyére gördült be.
A legszembetűnőbb változást is a szabályok kényszerítették ki, az Európai Unió ugyanis betiltotta az autóiparban egyes krómbevonatok alkalmazását, méghozzá azért, mert azok előállítása igen jelentős károsanyag-kibocsátással és egészségkárosítással jár. A krómozott külső felületek helyett az új Opel Mokka most „A fekete szép” szlogen jegyében sötét színű vonalakkal igyekszik magára irányítani a tekinteteket. Ugyancsak most debütál a típusnál az Opel „Blitz”, azaz „Villám” néven emlegetett logójának tavaly bevezetett, új verziója – amely azért, lássuk be, nem különbözik élesen a korábban ismert emblémától.
A Mokka továbbra is az anyavállalat, a Stellantis konszern CMP platformjára épül, amelyre házon belül gyakorlatilag már minden márka megcsinálta a saját kompakt SUV-ját, az Alfa Romeo Juniortól, a Fiat 600-tól és a Lancia Ypsilontól a Citroën C4-en és a DS 3 Crossbacken át a Jeep Avengerig és a Peugeot 208-asig.
A kocsi háromféle változatban érhető el, melyeknek már ismert is a németországi ára. Az 1.2 literes, 3 hengeres turbóbenzines motorral felszerelt Mokka mintegy 27 ezer euróról (átszámítva kb. 11 millió forint), míg a kis villanyerőforrással kiegészített hibrid variáns 30 ezer euróról (bő 12 millió Ft), a tisztán elektromos Mokka-e pedig mintegy 37 ezer euróról (kb. 15 millió Ft) indul. Utóbbi autóban egy 156 lóerős és 260 Nm csúcsnyomatékú villanymotor és egy 54 kWh-s akkumulátor kapott helyet, amely 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
A friss Mokka a fenti módosításokon túl is halad a korral, a fedélzeti rendszerek ugyanis a mesterséges intelligenciának köszönhetően folyamatosan tanulnak, a navigációs rendszer pl. az aktuális sofőr szokásai alapján állítja össze a javasolt útvonalat.