A már Magyarország útjain is fel-felbukkanó kínai Lynk & Co. márka néhány hónappal ezelőtt olvadt egybe a Geely konszern egy másik brandjével, az idehaza szintén nem teljesen ismeretlen Zeekrrel, ám a vállalatcsoport már akkor is jelezte, hogy a túraautó-világbajnokságon hírnevet szerzett cég továbbra is saját név alatt fejleszti modelljeit. Ennek gyors igazolására máris itt a legújabb SUV-juk, a Lynk & Co 900-as, amelynek már a mérete is tekintélyes – és akkor a benne elhelyezett képernyőkről még nem is beszéltünk. Az Automeister szervizhálózat aktuális írásában igyekeztünk röviden összefoglalni a terebélyes divatterepjárók szegmensének vadiúj szereplőjével kapcsolatos tudnivalókat.
A Lynk & Co története 2016-ban indult a Geely és a Volvo közös projektjeként, a vállalat pedig eleinte a belsőégésű motorokkal felszerelt kocsikra fókuszált, ám manapság ők is egyre ölesebb lépteket tesznek a villanyautózás felé. A most debütáló 900-as valahol a kettő közt „félúton” helyezkedik el, hiszen egy plug-in hibrid modellről van, amely a külső vonásait illetően leginkább a Range Roverekre hajaz.
A számos Volvo, valamint Polestar autó alapját képező SPA platform Evo változatára épülő kocsi a Lynk & Co palettájának legnagyobb tagja lesz a maga 5,24 méteres hosszával, egyetlen centiméter híján 2 méteres szélességével és 1,81 méteres magasságával. Az ígéretek alapján hat személyt is kényelmesen befogadó, ötajtós luxus-SUV három különböző hajtáslánccal lesz elérhető, melyek mindegyike egy benzinmotor, illetve egy vagy több villanyerőforrás kombinációját vonultatja fel.
Már az alapmodell is 720 lóerős, amit egy 1.5 literes benzinmotor és 2 villanymotor hoz össze. A középső szinten már egy 2.0 literes benzines erőforrás kerül a motorháztető alá, ami ugyancsak két villanymotorral megtámogatva 734 lóerős rendszerteljesítményt eredményez. A csúcsverzióban pedig ugyanez a hagyományos motor egy harmadik elektromos erőforrást is kap társul, a vonatkozó adat így nem kevesebb mint 856 lóerő. Ez utóbbi variáns alig 4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 200 km/h.
Ahogy arra már fentebb utaltunk, a Lynk & Co 900-ast látva sokaknak bizonyára az óriási, 30 colos (azaz kb. 75 cm-es) képátlójú, 6K felbontású érintőkijelző szúr majd leginkább szemet, amely az anyósülés előtti részt is uralja. Ha ez nem lenne elég, egy ugyanekkora méretű második képernyő is lehajtható a „plafonból”, ennek funkciója azonban természetesen nem a vezérlés, hanem a hátul utazók szórakoztatása.
A 900-as a hírek szerint már márciusban forgalomba kerülhet Kínában, így már szerepet kaphat a Lynk & Co ambiciózus céljainak elérésében: a márka a 2024-es 285 ezer értékesített jármű után 2025-ben 40%-kal több, mintegy 390 ezer példányt kíván eladni. Arról egyelőre nincs hivatalos információ, hogy a brand legnagyobb képviselője eljut-e Európába, de abból kiindulva, hogy a cég többször is jelezte, hogy itteni térhódításuk nem áll meg a frissített 01-es és a tisztán elektromos 02-es modellekkel, jó esély van rá, hogy előbb-utóbb a 900-ast is látjuk majd az itteni utakon.