Óvatosan villanyosítja legkapósabb kocsiját a Dacia
2025. január 22. írta: autonet

Óvatosan villanyosítja legkapósabb kocsiját a Dacia

A nemrég összesített adatok alapján kiderült, hogy némi meglepetésre a Dacia Sandero lett Európa legkelendőbb autója a mögöttünk hagyott 2024-es esztendőben. A kontinens újdonsült bestsellerével kapcsolatban a vállalat első embere a minap elárulta, rövidesen tisztán elektromos változatban is készül majd, de egy jó ideig még nem mondanak le a hagyományos motorokkal felszerelt verziókról sem. A közelmúltban némi frissítésen is átesett, népszerű kisautóval kapcsolatos fejlemények mellett a Renault Csoport „budgetmárkájaként” ismert Dacia közeljövőbeli tervei is terítéken lesznek a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.

A hivatalos statisztikák szerint az előző évben összesen 309 392 darab Sanderót adtak el az európai piacokon, ezzel a harmadik generációját taposó, ötajtós ferdehátú olyan nagyobb múltú modelleket maga mögé utasítva vezeti az eladási listákat, mint a Renault Clio és a Volkswagen Golf. A Sandero házon belül is tarolt, hisz a Dacia tavalyi összértékesítésének csaknem feléért (46%) ez a típus felelt. Az európai rangsorral kapcsolatos további érdekesség, hogy a 2023-as első helyezett, a Tesla Model Y, ezúttal épphogy befért a top10-be, ami a villanyautó-eladások kontinensszerte tapasztalható megtorpanásával is összefügg.

dacia_hirek_sandero_bigster_kep.png

Ebből kiindulva talán kissé szokatlan időzítéssel jelentette be Denis Le Vot vezérigazgató, hogy a Sandero következő megújulásakor már a teljesen elektromos variáns sem hiányzik majd a palettáról. A részletekről egyelőre annyit tudni, hogy a kocsi továbbra is a Renault-Nissan CMF-B platformjára épül majd, melynek révén az új Sandero többek közt a Renault 4 és 5 E-Tech-ből már ismert villanyerőforrásokat és akkumulátorokat is használhatja.

Ettől függetlenül a cégvezér sietett leszögezni, hogy a belsőégésű motorokkal ellátott variánsok is a kínálat részei maradnak, hisz a Dacia a szabályok által diktált 2035-ös céldátum előtt nem tervezi a teljes elektromos átállást. A leendő villany-Sandero pedig alighanem a Dacia Spring által már kijelölt úton halad tovább, azaz a maximális teljesítmény és hatótáv „hajszolása” helyett egy megfizethető árú, elektromos tömegmodell akar majd lenni.

A mostanság igencsak kapós Sandero fentebb emlegetett generációváltására még kicsit várni kell, a Dacia így a közeljövőben más típusai révén próbálhat meg sikeres maradni. Ezek közül is első helyre kívánkozik a tervek szerint még idén tavasszal a kereskedésekbe kerülő Bigster, amely a maga 4,57 méteres hosszával az idehaza is kelendő Duster „nagy testvérének” tekinthető. Az igencsak sűrű C-SUV szegmens legújabb képviselője várhatóan háromféle hajtáslánccal lesz elérhető, melyek közt lesz két lágy hibrid, a választék csúcsán pedig az 1.8 literes, 4 hengeres benzinmotorral felszerelt, 155 lóerős, normál hibrid Bigster áll majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1418780496
süti beállítások módosítása