Több téren is meglepetést okoz az új Audi A6 Avant
2025. március 09. írta: autonet

Több téren is meglepetést okoz az új Audi A6 Avant

Az utóbbi években jó pár, belsőégésű motorral ellátott kocsinak készült el a tisztán elektromos változata, miközben ez az út visszafelé szinte járhatatlannak tűnt. De csak szinte, és erre jó példa a most bejelentett, benzines és dízeles verzióban is készülő, vadonatúj Audi A6-os, amely röviddel „villanytestvére”, az A6 e-tron bemutatkozása után kerülhet a kereskedésekbe. A hagyományosan kombi és szedán kivitelben is piacra dobott kocsinak ezúttal az előbbi variánsa, az Avant érkezett meg előbb, így ez lesz a CarXpert szervizhálózat friss bejegyzésének főszereplője.

audi_a6_avant_uj_kep_1.jpg

Az Audi A6-os 1994-ben mutatkozott be a csaknem 3 évtizedig gyártott Audi 100 utódjaként, és mára méltó hazai riválisa lett a valamelyest nagyobb múltú BMW 5-nek és Mercedes E-osztálynak a felső-középkategóriás járművek mezőnyében. A Volkswagen-csoporthoz tartozó, ingolstadti székhelyű cég a jól bevált receptet követi a típus frissítésénél, hiszen a legutóbbi három generációváltáshoz hasonlóan most is 7 év után rukkoltak elő az új korosztállyal.

Egyelőre tehát a továbbra is A6 Avant néven futó kombi premierjére került sor, amely az Audi tájékoztatása szerint a márka történetének legáramvonalasabb, hosszított karosszériás, hagyományos modellje – sőt, a 0,25-ös légellenállási együtthatójánál a már említett e-tron is csak egyetlen századdal „aerodinamikusabb”. Az 5 méternél egyetlen centivel rövidebb kocsi egyébként a VW konszern egyik legújabb platformjára, a tavaly az új A5-ösnél és Q5-ösnél debütált PPC-re épül.

audi_a6_avant_uj_kep_2.jpg

Már maga az a tény, hogy a német óriásvállalatnál még fejlesztenek új alapot külön a klasszikus meghajtású járművekre, is jelzi, hogy látnak jövőt a belsőégésű motorokban. Az A6 Avant választékát ilyen téren kezdetben egy 2.0 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotor (204 lóerő, 340 Nm), egy hasonló paraméterekkel rendelkező, de dízeles erőforrás, valamint a piramis csúcsán egy 3.0 literes, 6 hengeres, turbós benzinmotor (367 lóerő, 550 Nm) adja. Mindegyik hajtásláncot 48 voltos mild hibrid technológia egészíti ki, ami azért mutatja, hogy az új A6-os sem tud teljesen kibújni a villanyosítás alól – ráadásul a hírek szerint csak idő kérdése a plug-in hibrid variáns bejelentése.

A gyártó elmondása alapján „első osztályú utazási élményt” kínáló, ennek megfelelően a legmodernebb utastéri rendszerekkel ellátott kocsi nem kis meglepetésre jelen állás szerint olcsóbb lesz, mint az előző generációs A6 Avant modellek: a belépőszintű változat ára például várhatóan 58 ezer euróról, azaz átszámítva nagyjából 23 millió forintról indul majd. Az első tulajdonosok májusban vehetik át kombijukat, idővel pedig a papírformának megfelelően az A6 szedánok is érkezhetnek, de állítólag tervben van egy Allroad névre keresztelt crossover, valamint a teljesítményt fókuszba helyező RS6 forgalmazása is.

audi_a6_avant_uj_kep_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3918813336
süti beállítások módosítása