Elülső csomagtérrel és 150 csillaggal jön az új villany-CLA
2025. március 14. írta: autonet

Elülső csomagtérrel és 150 csillaggal jön az új villany-CLA

A Mercedes-Benz már az év elején, a 2024-es esztendőre vonatkozó eladási adatai ismertetésekor bejelentette, hogy rövidesen a márka történetének legnagyobb „termékoffenzíváját” indítja el, melynek első lépése a vadonatúj CLA premierje lesz. Ez a pillanat most érkezett el, a napokban ugyanis hivatalosan is bemutatták népszerű luxusautójuk harmadik generációját. Aki figyelemmel kíséri az iparág trendjeit, azt aligha éri váratlanul, hogy az egyelőre szedánverzióban leleplezett kocsi elsősorban elektromos modell lesz – másodsorban pedig hibrid. A már napvilágra került részleteket az Automeister szervizhálózat friss írásában igyekeztünk összefoglalni.

mercedes_cla_uj_kep1.jpg

A külső designt illetően a tervezők egyértelműen a „bevált recepten ne változtass” elvet tartották szem előtt: az új CLA-t legkönnyebben talán onnan lehet majd megkülönböztetni elődjétől, hogy – az autós világban manapság nem szokatlan módon – az első és a hátsó lámpák közé is vékony fénycsík került. Szintén említésre méltó, hogy ha esetleg valaki a logóból és a fényszórókból nem jönne rá, hogy egy Mercedesről van szó, az elülső hűtőrácsot még további mintegy 150 háromágú csillag díszíti.

A debütáló CLA-k szintén a globális tendenciákba illeszkedve 3,5 centiméterrel hosszabbak, 2,5 centivel szélesebbek és 3 centivel magasabbak az előző generációs (egyébként Kecskeméten készülő) modelleknél. A csomagterük viszont valamelyest kisebb, 405 literes, „cserébe” azonban a tisztán elektromos változatnál elöl helyet kap egy 101 literes tárolóhely. A cég közlése szerint hasonló megoldásra az 1930-as évek óta nem volt példa a brandnél.

mercedes_cla_uj_kep2.jpg

Fentebb már jeleztük, hogy az új CLA „alapértelmezetten” villanyautó lesz, ennek megfelelően az EV adatait már közölte is a vállalat. A hátsókerék-meghajtású alapmodell teljesítménye 268, az összkerekes variánsé pedig 349 lóerő lesz – ennél többet a típuson belül korábban csak az AMG-változatok tudtak. A kocsiban egy 85 kWh-s akkumulátor teljesít majd szolgálatot, ami az ígéretek alapján tetszetős, 770-790 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Ezenkívül egy 1.5 literes, 4 hengeres benzinmotorral, egy 27 lóerős – a sebességváltóba épített – villanyerőforrással és egy 1.3 kWh-s aksival felvértezett lágy hibrid CLA érkezése vehető biztosra, amelynél egyelőre adósak a részletekkel a stuttgartiak. Az viszont valószínűnek tűnik, hogy az előző korosztállyal ellentétben plug-in hibrid kivitel nem készül.

mercedes_cla_uj_kep3.jpg

Ha minden a terveknek megfelelően alakul, a tisztán elektromos CLA -k még idén a kereskedésekbe kerülnek, és egyes értesülések szerint nem lesz jelentős árbeli különbség a villany- és a hibrid verziók közt. A találgatások 45 ezer eurós, azaz átszámítva körülbelül 18 millió forintos indulóösszegről szólnak, ami az egyébként is legfőbb riválisoknak ígérkező Tesla Model 3 és BMW 2 Gran Coupé „ligájába” helyezné a legifjabb Mercedeseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8318816840
süti beállítások módosítása